ביטול עיקול רכב

לפני שנצלול אל עומק עניין ביטול עיקול רכב, נבהיר תחילה מהו עיקול רכב ומדוע הוא מתבצע. כאשר נפתחים כנגד חייב תיק בהוצאה לפועל, ננקטים כנגדו הליכים המחייבים אותו לשלם את חובו על פי פסק דין שניתן בבית המשפט. אחד מן הצעדים הננקטים על ידי רשות האכיפה של ההוצאה לפועל היא עיקול רכבו של החייב, וזאת לשם זירוז תהליך השלמת חובו, במידה ואיננו משתף פעולה עם פסק הדין הניתן לו. מנגד, יכול החייב להגיש בקשה לשם ביטול עיקול זה. עורך הדין רושאל צולפייב ישמח לפעול למענכם אל מול גוף זה, באופן מקצועי ובלתי מתפשר.

משמעות ביטול עיקול רכב

כאמור, עיקול רכבו של אדם מתבצע כאשר זה אינו משלם את חובו לזוכה, כפי שפסק בית המשפט או כאשר אין החייב עומד בהחזרת חובותיו אל מולו. במקרה זה, יכול הזוכה לנקוט נגדו באמצעים כגון עיקול רכבו. מנגד, יכול החייב להגיש בקשתו אל רשם ההוצאה לפועל בכדי לבטל את הגזרה. איך מתבצע הדבר?

  • עיקול רכב מתבצע לאחר שחייב איננו משתף פעולה עם הוראות האכיפה של ההוצאה לפועל, ואיננו מחזיר את חובותיו לזוכה. במקרה זה, יכול הזוכה להפעיל על החייב הליכים, כגון עיקול רכבו באופן פיזי.
  • החייב יכול לפעול בשתי דרכים עיקריות בכדי לבטל את רוע הגזירה. הדרך הראשונה היא לשלם את החוב לזוכה. הדרך השנייה, היא על ידי הגשת בקשה לשם ביטול העיקול. כאשר זו מוגשת לרשם ההוצאה לפועל, יחליט הרשם כיצד לפעול בעניינו של החייב.
  • חייב שרכבו עוקל, צריך לפעול במהירות מול רשם ההוצאה לפועל, וזאת בכדי לנסות ולבטל את עיקול זה, שכן יכול הרשם להחליט כי רכבו של אדם יימכר, בכדי להחזיר את חובו אל הזוכה.

סיכום דבר

כאשר נפתח תיק הוצאה לפועל לאדם, זה למעשה הופך להיות החייב בתיק, ומחויב על פי הוראת בית המשפט להחזיר את חובו לזוכה. כאשר החייב איננו משתדל ולא מראה נכונות להתחיל ולהחזיר את חובו לזוכה, יכול הזוכה באמצעות ההוצאה לפועל להפעיל הליכים בכדי שחובו יוחזר. אחד מן ההליכים הננקטים הוא עיקול רכבו של החייב. עם זאת, בעל הרכב יכול למנוע זאת אם ישלם את חובו או כאשר יגיש בקשה בהקדם בכדי לבטל את העיקול על הרכב, אחרת עלול הרכב להימכר בהוראת רשם ההוצאה לפועל וזאת בכדי להחזיר את חובו של החייב לזוכה. בכדי לקבל מידע נוסף אתם מוזמנים להיכנס לאתר משרדו של עורך הדין רושאל צולפייב ולקבוע אתו פגישת יעוץ משפטי.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

השאירו פניה

ונחזור אליכם בהקדם!