ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

אחת מן הפעולות אותן הזוכה בתיק יכול לנקוט כנגד חייב, כאשר אין החייב מבצע את האמור בפסק הדין, היא להפעיל כנגדו הוצאה לפועל. להליך זה יתלוו הגבלות כגון צו עיכוב יציאה מן הארץ, כאשר ישנו חשש ממשי שהחייב עלול להסתלק מן המדינה ולא לחזור בכדי לשלם את חובו על פי פסק הדין שניתן לו. כנגד זה יכול החייב להגיש בקשה, מרשם ההוצאה לפועל על ביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ בתנאים מסוים.

אם הוצא כנגדכם צו עיכוב יציאה מן הארץ, אתם מוזמנים לפנות אל עורך דין רושאל צולפייב אשר יספק לכם ליווי משפטי מלא, אישי ומסור לאורך כל הדרך, וברגעים הקשים ידע להעניק לכם את הפתרונות הנכונים.

מהו צו ביטול יציאה מן הארץ?

בכדי שחייב יוכל לצאת מן הארץ עליו לתת ערבויות כי אכן יחזור במועד ספציפי, בכדי לרצות את פסק דינו. עם זאת, ישנם מקרים בהם ישנו חשש כי החייב יצא מן הארץ מבלי לחזור אליה, ובכך ימנע מקיום פסק הדין כנגדו. משום כך, ניתן להטיל על חייב צו לאיסור יציאה מן הארץ. למרות זאת, יכול החייב להגיש בקשה בה הוא מבקש מרשם ההוצאה לפועל לבטל צו עיכוב זה. את הבקשה יבחן הרשם, ויקבל אותה על פי תנאים מסוימים. מהם אותם תנאים, ומה עוד חשוב לדעת על ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ:

  • את בקשת ביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ, כאמור, יבחן הרשם של ההוצאה לפועל, וזאת על פי נסיבות המקרה בו מדובר. יש לקחת בחשבון כי מניעת תנועתו של אדם הינה למעשה כנגד חוק של כבוד האדם וחרותו, כך שיש על מה להסתמך בעת הגשת בקשה עבור ביצוע ביטול צו זה.
  • ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן אף להגיש בקשה דחופה לביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ, זאת במקרים כגון- הליך רפואי שאמור החייב לעבור בחו"ל, כאשר על החייב ללוות בן משפחה אל הליך רפואי בחו"ל, פעילות מבצעית מטעם המדינה ועוד.
  • כאשר מוגשת בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, נבחנת זו על ידי רשם ההוצאה לפועל וזאת על פי אופי התיק המונח לפניו. במקרה זה נבדק האם נמצא החייב בהליך פלילי, בדיקת אופי החשדות הקיימות בתיקו, ואם אכן קיים חשש אמתי כי עלול החייב שלא לחזור מיציאתו מן הארץ.

סיכום דבר

צו עיכוב יציאה מן הארץ, הרי הוא אחד מן ההליכים היותר קשים המתנהלים כנגד אדם על ידי ההוצאה לפועל, זאת משום שזה מתנגש עם חוק יסוד של כבוד האדם וחרותו. אך כאשר קיים חשש כבד, כי לאחר יציאתו של הנאשם מן הארץ, אין בכוונתו לחזור אליה, ניתן צו זה. מנגד, יכול הנאשם להגיש בקשה שהיא ביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ, ואף הגשת בקשה דחופה לכך בתנאים מסוימים כגון מעבר של הליך רפואי, פעילות מבצעית מטעם המדינה, חיילים בודדים ועוד. אם יש נגדכם צו עיכוב יציאה מן הארץ תוכלו לפנות לעזרתו של עורך הדין רושאל צולפייב המתמחה בתחום ההוצאה לפועל, ומעניק שירות מסור ומקצועי. כנסו לאתר המשרד וקבעו פגישת יעוץ עוד היום.

כאשר נפתח תיק כנגד אדם אשר חייב לזוכה סכום כסף, יכולים להפעיל כנגד אותו חייב הליכים משפטיים המתבצעים על ידי ההוצאה לפועל. את הבקשה לאותם הליכים משפטיים מגיש הזוכה לרשם ההוצאה לפועל, אשר מאשר את בקשתו של הזוכה, על פי התנהלות החייב בתיקו. אם מראה החייב לרשם ההוצאה לפועל כי זה איננו משתף פעולה עם הדרישות בהחזרת חובותיו, יכול גוף זה להפעיל מספר הליכים, אשר אחד מהם הוא מתן צו עיכוב יציאה מן הארץ. עם את, ניתן לפתור זאת בדרך משפטית באמצעות עורך דין מומחה. עורך הדין רושאל צולפייב, הינו עורך דין מקצועי ומנוסה אל מול התנהלות ההוצאה לפועל.

מה צריך לדעת על ביטול צו יציאה מהארץ?

זוכה בתיק ההוצאה לפועל, יכול להגיש כנגד החייב בקשות שונות בכדי לחייבו להחזיר את חובו. עם זאת, מנגד, יכול החייב להגיש בקשה לביטול ההליך. אחת מן הבקשות אשר יכול החייב לבקש הינו ביטול צו יציאה מהארץ. כיצד זה מתבצע ומה חשוב לדעת על הליך זה:

  • צו עיכוב יציאה מן הארץ הינו צו משפטי הניתן לחייב, זאת כאשר קיים החשש הממשי כי זה עלול להימלט מן הארץ מבלי לשלם את חובו לזוכה. משום כך, ניתן לנקוט בהליך משפטי זה באמצעות גוף ההוצאה לפועל.
  • ישנם מקרים בהם ניתן להגיש בקשה לביטול צו יציאה מהארץ, על פי קריטריונים מסוימים שעל פיהם יבחן רשם ההוצאה לפועל את המקרה המונח לפניו. אם האדם נמצא בחקירה פלילית בה הוא חשוד, כנראה שלא יוכל לצאת מן הארץ ובזאת יגבילו את צעדיו.
  • מן הצד השני, יכול החייב להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל, זאת בכדי לבטל את העיקול שהוטל עליו המונע ממנו לצאת מהארץ. הבקשה נבחנת על ידי הרשם, ויכולה להתבצע במקרים מסוימים כגון אדם בדרגת קרבה ראשונה שנפטר בחו"ל, או בכדי לצאת להליך רפואי לעצמו או לבן משפחה אחר ועוד.

סיכום דבר

גם כאשר ננקטים כנגד אדם הליכים של הוצאה לפועל, יכול זה לפעול מנגד לביטול אותם הליכים משפטיים. אחת הדרכים הינה תשלום החוב אל החייב, אך כאשר החייב איננו יכול לבצע זאת עולה הצורך לבחון את הדברים מזווית אחרת. ביטול צו יציאה מהארץ מוגש לרשם הוצאה לפועל, אשר בוחן את המקרה המונח לפניו, ומחליט האם אכן יש מקום לאשר ביטול צו זה. אם גיליתם שיש לכם צו עיקול יציאה מהארץ, או שהינכם עומדים בפני הליכי הוצאה לפועל, יש להיעזר בעורך דין אשר יוכל לפעול למענכם. לשם כך תוכלו להיעזר בשירותיו של עורך הדין רושאל צולפייב המתמחה בתחום ההוצאה לפועל. מוזמנים ליצור קשר עוד היום, ולזכות בליווי וסיוע משפטי איכותיים ובלתי מתפשרים.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

השאירו פניה

ונחזור אליכם בהקדם!