הסוף לריביות והפחתה של עד 80% מהריביות על חובות בהוצאה לפועל

הצעת חוק חדשה שצפויה להיות מוצגת בכנסת תביא לשינוי משמעותי בחייהם של מאות אלפי חייבים בישראל.

הצעת החוק מציעה לבטל את הריביות על חובות בהוצאה לפועל הצמודים למטבע חוץ, הנחשבים כיום ליקרים ביותר עבור מחזיקי החוב. הדבר יביא להפחתה של עד 80% משיעורי הריבית על חובות בהוצאה לפועל.

הריביות הנוכחיות בהוצאה לפועל מורכבות משני מרכיבים עיקריים: ריבית בסיס וריבית פיגורים. הצעת החוק מבקשת לשנות את מנגנון הריבית, תוך הפרדה בין מנגנון הריבית על החוב לתשלומי ריבית הפיגורים. תשלומי ריבית הפיגורים הם תשלום קבוע המוטל על חובות המטופלים בהוצאה לפועל, ומטרתו לזרז את תשלום החוב.

יבוטל מנגנון ריבית הפיגורים לחייבים שיפרסו את חובם בתשלומים ארוכי טווח. הצעת החוק מציעה כי ריבית ברירת המחדל תהיה שווה לריבית השקלית בתוספת תוספת, העומדת כיום על 4.8%. הריבית הקבועה, שהיא ריבית שעליה רשאי רשם ההוצאה לפועל או שופט בית משפט לקבוע, תעמוד על 1.69%, שהיא הריבית השקלית בניכוי הציפיות לאינפלציה. מנגנון הריבית על החוב יופרד מתשלומי ריבית הפיגורים, ותבוטל ההצמדה למטבע חוץ, מה שיקל על החייבים לשלם את חובותיהם.

עם השינויים המוצעים, הריבית הבסיסית של סכום החוב תהיה ברורה לחייב ותשקף את נזקו של הזוכה. החייב לא יתייאש מלשלם ריביות גבוהות, וההחזר החודשי יוקל משמעותית. דמי פיגורים יהיו ברורים ושקופים וצמודים לריבית הבסיסית, ולא ימשיכו להגדיל את החוב במנותק מהנזק הכלכלי שנגרם לזוכה ולמי שמבקש לפזר את החזר החוב בתשלומים ארוכי טווח.

לסיכום, הצעת החוק תביא לשינוי משמעותי בחיי החייבים בישראל, תקל עליהם את תשלום חובותיהם ותוזיל את הריביות על חובות בהוצאה לפועל בשיעור של עד 80%. הפרדת מנגנון הריבית על החוב מתשלומי הריבית הפיגורים וביטול ההצמדה למט"ח יקלו על החייבים לשלם את חובותיהם ויעניקו להם יותר שקיפות ובהירות לגבי שיעורי הריבית שהם משלמים

 

https://www.facebook.com/Roschel.law/

https://rtz-law.co.il/

+972 54-392-6180

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

השאירו פניה

ונחזור אליכם בהקדם!